IIVO Nuorisocup

5.4. V Siilinjärvi

IIVO NUORISOCUPIN TUKIJAT PONSSE JA BRAV FINLAND OY

Osallistumisoikeus kilpailuihin
IIVO Nuorisocup järjestetään 8-16 -vuotiaille. Kokonaiskilpailuun saavat osallistua kaikki piirin alueella toimivien seurojen jäsenet, jotka kaikki kilpailevat tasavertaisesti palkinnoista. Kilpailijalla on oltava vähintään Skipassi.

Ilmoittautuminen kilpailuihin
Kilpailija tai kilpailijan seura ilmoittaa Hiihtokalenterin kautta järjestäjän ilmoittamaan päivämäärään mennessä. Osallistumisilmoitus on kilpailijaa sitova. Jälki-ilmoittautumisesta saadaan periä osallistumismaksu kaksinkertaisena. Osanottomaksut alle 16v 13 euroa ja yli 16v 18 euroa sekä parisprintti 25 euroa.

Palkitseminen
Järjestävä seura palkitsee kaikki alle kymmenen -vuotiaat. Pokaalit vähintään kolmelle parhaalle. Kuitenkin 12-14 -vuotiaista 50 % ja 16 -vuotiaista vähintään 3 tai 30 % palkitaan.

Kokonaiskilpailun palkinnot jaetaan Pohjois-Savon Hiihdon kevätparlamentin yhteydessä huhti-toukokuussa. Kokonaiskilpailuissa palkitaan kunkin sarjan 3-6 parasta hiihtäjää seuraavasti:

T/P 86 parasta
T/P 106 parasta
T/P 126 parasta
T/P 143 parasta
T/P 163 parasta

Pakkasraja
Kilpailun pakkasraja on -15C. Tuomaristo voi halutessaan siirtää kilpailun myös tätä pienemmissä pakkaslukemissa, jos tuuli ja kosteus aiheuttavat paleltumisvaaraa.

Pistelasku
Kunkin henkilökohtaisen osakilpailun sarjan voittaja saa 50 pistettä, toiseksi tullut 40, kolmas 30, neljäs 25, viides 20, kuudes 18, seitsemäs 16, kahdeksas 14, yhdeksäs 12, kymmenes 10, yhdestoista 9, kahdestoista 8, jne. Tasatuloksen tullessa molemmat kilpailijat saavat saman pistemäärän. Cupin pisteenlaskussa poistetaan mahdolliset muun piirin edustajat pisteenlaskutuloksista pois. Kukin viestiosakilpailuun (parisprintti) osallistunut urheilija saa 10 bonuspistettä.

Sarjan kokonaispisteisiin lasketaan neljän parhaimman (5/7) henkilökohtaisen osakilpailujen pisteet ja mahdolliset viestiosakilpailun bonuspisteet (10). Kilpailija voi siis saada maksimipistemääränä cupissa 5 x 50 + 10 = 260. Jos kaksi tai useampia kilpailijoita päätyy samaan pistemäärään, järjestys ratkeaa parhaan yksittäissijoituksen mukaan.

Palkitseminen cupissa edellyttää pääsyä pisteille kolmessa osakilpailussa.

MUKAVAA NUORISOCUP-TALVEA JA ONNEA KISOIHIN!