23.8. Viestin kilpailuohjeet

H190  2,9                D170           2,9
H210  2,5                D190            2,5
H16     3,5                H/D14          2,4

Kaikissa yllä mainituissa sarjoissa kaikilla osuuksilla hajonta.

H/D 12 (RR + RR + TR) 2,4 + 1,9 + 1,5 km
Siimari on maastossa hyvin näkyvä valkoinen, yhtenäinen muovinauha. Kartalle se on merkitty paksulla, läpikuultavalla, oranssilla viivalla. Rastireitillä saattaja saa olla mukana.
12-sarjalainen voi juosta myös rastireitti-radan.

H/D12 sarjassa, kaikilla osuuksilla, puuttuvasta leimauskesta tulee 10 min. Lisäaika, suoritusta ei hylätä.

Kartta:

Tulostekartta 8/2020, 1:7500. Kartoittaja Hannu Heiskanen, tulostus Mapline. Kartan koko A4 kaikilla sarjoilla. Rastimääritteet ovat vain kartassa. Kartat ovat muovikoteloissa. Karttoja ei kerätään pois, mutta reilun kilpailuhengen mukaisesti niitä ei näytetä maastoon lähtemättömille.

Maasto:

Maasto on sama kuin lauantaina, joka juostavuudeltaan ja näkyvyydeltään hyvä, suunnistusvaatimuksiltaan haastava. Sekä omia että naapurin rasteja saattaa reiteillä olla hyvinkin lähekkäin.

Kilpailukeskus ja pysäköinti:

Kilpailukeskus on metsästysmajalta 400m pohjoiseen, jossa kisakahvio, makkaraa ja muurinpohjalettuja. Maksu käteisellä.

Opastus Kantatieltä 87 21 km Sonkajärveltä Nurmes/Rautavaaran suuntaan, Nurmijoentien risteys, josta ajoaika 25 minuuttia.
Sekä Jyrkän kylältä Laakajärven suuntaan n. 1 km Nurmijoentien risteys, josta ajoaika 15 min. Pysäkointi  tienvarsi 300-1000 m kilpailukeskuksesta.

Opastus alkaa Nurmijoentien molemmista päistä.

Kilpailunumerot:

Kaikki kilpailijat käyttävät kilpailunumeroita. Numerot ja hakaneuloja löytyvät kilpailukeskuksesta. Omien hakaneulojen käyttö on suositeltavaa.Numeroita ei kerätä pois.

1. osuus sininen

2. osuus valkoinen

3. osuus keltainen

Leimaus:

Kilpailussa käytetään Emit-leimausta. Testaa korttisi toimivuus mallirastilla ja tarkista Emit-numerosi lähtölistasta. Ilmoita tarvittaessa muutos tuloslaskentaan. Vuokraemitit saa infosta (kortin vuokra 5€). Palauttamatta jääneestä vuokraemitistä veloitetaan 70€.  Emit-tarkastusliuskat löytyvät kilpailunumeroiden luota.

Lähtö ja vaihto:

Viestin  kilpailukeskus on n.400m.  pohjoiseen lauantain kisakeskuksesta.

YHTEISLÄHTÖ  klo 10.00.

Järjestäjät nollaavat kilpailukortit ennen yhteislähtöä. 2. ja 3. osuuden viestinviejät nollaavat itse  Emit-korttinsa vaihtoalueelle mennessään. Lähdöstä/vaihdosta  edetään viitoitusta pitkin rastilipulla merkittyyn K-pisteeseen, josta jatketaan omille reiteille. Vaihtoon tullessa suoritetaan vaihtoleimaus, jonka jälkeen otetaan karttatelineestä seuraavan osuuden kartta ja ojennetaan se seuraavalle viestinviejälle. Lopuksi leimantarkistukseen. Tarvittaessa järjestetään yhteislähtö.

Maali:

Maali on kilpailukeskuksessa ja kilpailussa käytetään maalileimausta.

Juoksujärjestykset:

Ilmoitettava ensisijaisesti IRMA:an tai paikan päällä tuloslaskentaan. Juoksujärjestykset on ilmoitettava lauantaina 22.8. klo 16.00 mennessä.

Rastit:

Mallirastin mukaiset.

Pysäköinti:

Tienvarsi 700-1400m kilpailukeskuksesta.

Pesu:

Lampipesu omatoimisesti ilma pesuaineita Erä-majan rannassa.

WC:

Baja-majat.

Ensiapu:

Ensiapu kilpailukeskuksessa.

Palkinnot:

Savo-Karjalan seurojen suunnistajista kolmelle parhaalle joukkueelle aluemestaruusmitalit.

Mitalit jaetaan tulosten selvittyä.

H/D12RR/TR -sarjan kaikki suunnistajat palkitaan. Palkinnon voi noutaa infosta heti kilpailusuorituksen jälkeen.